۲۹ اسفند
۱۳۹۲
منتشر شده در دسته: اخبار ورمی کمپوست
توسط جمال    بدون نظر

استقبال فارسی زبانان از ورمی کمپوست از منظر گوگل

امروزه گوگل به معیار بسیار قدرتمندی برای سنجش میزان محبوبیت یک موضوع تبدیل شده است. مثلاً اگر می‌خواهیم بفهمیم که به چه میزانی یک عبارت و یا موضوع بین مردم شناخته شده است و در حال بحث در مورد آن هستند، فقط کافی است از گوگل  کمک بگیریم. یعنی گوگل می‌تواند موضوعات داغ را کشف کند که هیچ اختراعی تا به حال این قدر هوشمندانه نتوانسته است اطلاعات را از سرتاسر جهان جمع‌آوری کند. به هر حال ما هم به عنوان یکی از کاربران این موتور جستجو به مقدار کمی از این اطلاعات دسترسی داریم. که الان می‌خواهم نسبت به استقبال فارسی زبانان از اصطلاح ورمی کمپوست صحبت کنم.

صفحۀ اول گوگل را در مرورگر خود باز می‌کنیم و عبارت Vermicompost را جستجو می‌کنیم. تعداد صفحاتی که به ما بر می‌گرداند، نشان دهندۀ محبوبیت این عبارت انگلیسی است (1.150.000).

جستجوی انگلیسی عبارت Vermicompost در گوگل

جستجوی انگلیسی عبارت Vermicompost در گوگل

همچنین یک بار دیگر، این بار با عبارت “ورمی کمپوست” جستجویی را ترتیب می‌دهیم. مشاهده خواهید کرد که تعداد نتایج، که در بالای صفحه نشان داده شده است، بیشتر از معادل انگلیسی این عبارت است (1.860.000). البته قبلاً که امتحان کرده بودم، مقدار انگلیسی آن به مراتب کمتر بود. باید دید در آینده‌ای نزدیک چطور خواهد شد.

جستجوی فارسی عبارت ورمی کمپوست در گوگل

جستجوی فارسی عبارت ورمی کمپوست در گوگل

نتیجه‌ای که از این بررسی گرفته می‌شود، میزان استقبال فارسی زبانان از حرفه است که علاوه بر اینکه لذت بخش است، ماهیت تولیدی آن به شکوفایی اقتصادی منجر خواهد شد.

این در حالی است، که زبان انگلیسی به دلیل ماهیت بین‌المللی بودن آن، طبیعی است که میزان صفحات فهرست شده به این زبان راجع به موضوعی خاص در گوگل بیشتر باشد. اما در مورد این اصطلاح، یعنی ورمی کمپوست و vermicompost، میزان صفحاتی که مربوط به این حرفه هستند و زبان‌شان فارسی است بیشتر است. که نشان از محبوبیت ورمی کمپوست از منظر گوگل می‌دهد.

شما چی فکر می‌کنید؟