۱ اسفند
۱۳۹۲
منتشر شده در دسته: اخبار ورمی کمپوست
توسط جمال    بدون نظر

تخریب اعتماد مردم نسبت به سرمایه گذاری ورمی کمپوست

طبق نظر کارشناسان به نظر می‌رسد با اختلاس‌ها و راندخواری‌هایی که در چند سال اخیر گندش درآمده است، اعتماد مردم نسبت به بانک‌ها و همچنین موسسات دولتی کاسته شده. به همین دلیل به سمت شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری رفتند. البته شرکت‌های خصوصی بسیاری در این بین به صورت قانونی سعی در جذب این سرمایه‌ها کرده‌اند. اما هنوز به نظر می‌رسد که مردم بیشتر سعی در سرمایه‌گذاری روی طلا و سکه دارند. با این حال افرادی هم هستند که به امر تولید امیدوارند و دوست دارند سرمایه‌های خود را در این کار بگذارند. اما به نظر می‌رسد که درصدد خراب کردن این یکی هم برآمده‌اند.

تخریب اعتماد مردم نسبت به سرمایه گذاری ورمی کمپوست

تخریب بازار سرمایه گذاری ورمی کمپوست

تولید یکی از مباحثی است که برای یک کشور در حال توسعه لازم و ضروری است و تا زمانی که افراد چنین جوامعی فقط مصرف‌گرا باشند، باید ناقوس مرگ آن را به صدا درآورد. در ایران هم کارهای اساسی خوبی روی بحث تولید انجام شده است. اما به نظر می‌رسد که باب میل برخی‌ها نیست. به همین دلیل به دنبال راهکار برای تخریب آن هستند.

فرض کنید که شخصی قصد سرمایه گذاری روی یک کار تولیدی را دارد. یعنی می‌خواهد پول خود را به شرکتی بدهد که او با این پول کار کند و تولیدی را به ثمر برساند. اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که این شرکت کلاهبرداری بیش نبوده و پول شما و امثال شما را بالا کشیده است.

در حال حاضر این اتفاق برای صنعت کرم پوسال -ورمی کمپوست- کشور افتاد است. یک شرکت در استان البرز سرمایه‌های 12 هزار نفر را گرفته و حال مدیر عامل آن وضعیت نامعلومی دارد. با این کار توانسته سرمایه‌ای حدود 4000 میلیارد تومان را به جیب بزند! حال آیا از الان به بعد کسی به فکر سرمایه‌گذاری به این شکل خواهد افتاد؟

با این اتفاق دیگر کسی میل به سپرده گذاری به این شیوه پیدا نخواهد کرد و کسانی هم که قصد انجام یک فعالیت قانونی را هم دارند با مشکلاتی مواجه خواهند شد که آنها را بیش از پیش درگیر می‌کند. سوالی که در اینجا مطرح است، این است که این از بین بردن اعتمادها تا کی ادامه خواهد داشت؟ و آیا این نظام اقتصادی که در حال حاضر حاکم بازار افتصادی ماست، ظرفیت مبارزه با آن را دارد یا خیر؟!

به نظر می‌آید این تخریب اعتماد دارای ریشه‌های عمیقی است که باید اساسی برای از بین بردن آن کار شود. این رخدادها جز ضرر و زیان برای بخش تولیدی مملکت ما هیچ منفعت دیگری در پی ندارد.

اخبار بیشتر راجع به این موضوع را می‌توانید از طریق پیوندهای زیر بخوانید:

شیوه کلاهبردار 4000 میلیارد تومانی ورمی‌کمپوست!

آخرین وضعیت شرکت کود ورمی کمپوست

شما چی فکر می‌کنید؟