۱۵ اسفند
۱۳۹۲
منتشر شده در دسته: اخبار ورمی کمپوست
توسط جمال    بدون نظر

راهنمای دریافت مجوز مشاغل خانگی برای تولید ورمی کمپوست

تولید ورمی کمپوست را می‌توانید به عنوان یک شغل خانگی برای خود انتخاب کرده و با دریافت مجوزهای مربوطه اقدام به فعالیت و کسب درآمد از این طریق کنید. بدین منظور بهتر است که کمی با روال کار دریافت مجوز مشاغل خانگی برای تولید ورمی کمپوست آشنا شوید. امروزه با فراگیر شدن اینترنت، دریافت جوازها هم تا حدی اینترنتی شده است. شروع درخواست دریافت مجوز مشاغل خانگی برای تولید ورمی کمپوست هم اینترنتی است. در ادامه با پایگاه‌های مرتبط با این کار بیشتر آشنا خواهید شد.

راهنمای دریافت مجوز مشاغل خانگی تولید ورمی کمپوست

دریافت مجوز مشاغل خانگی تولید ورمی کمپوست

مطمئناً سازمان مربوط به این نوع فعالیت‌ها وزارت کار و رفاه اجتماعی است. خود سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی www.mcls.gov.ir دارای بخشی به نام مشاغل خانگی است. در آنجا شما با کلیات این مشاغل و قوانین آنها آشنا شده و می‌توانید راهنمایی‌های مربوطه برای دریافت مجوزهای کار خانگی را مطالعه کنید. در درجۀ اول کل فعالیت‌های خانگی که به نوعی شغل به حساب می‌آیند دسته بندی شده و شما می‌توانید دسته مشاغل خانگی مد نظر خود را پیدا کنید. پس از آن شرایط و ضوابط مورد نظر را بایستی مطالعه کنید تا به طور کامل از آنها مطلع گردید.

اما در کنار تارنمای اصلی وزارت کار، یک پایگاه دیگر هم وجود دارد که مخصوص مشاغل خانگی است. معمولاً برای درخواست جواز باید از آنجا اقدام کنید. به علاوه دیگر راهنمایی‌ها هم از آن طریق انجام می‌گیرد.

برای دریافت مجوز تولید ورمی کمپوست به صورت خانگی باید به تارنمای مشاغل خانگی به نشانی www.mashaghelkhanegi.ir مراجعه کرده و از آنجا مراحل ثبت نام را طی کنید. مراحل ثبت نام عموماً شامل دریافت مشخصات شما و بایگانی کردن آنها در سامانه است. پس از خواندن توافق‌نامه‌ها و پر کردن مشخصات خود، باید ادامۀ مراحل را طی کرده تا گام به گام به سمت دریافت مجوز مشاغل خانگی برای ورمی کمپوست نزدیک شوید. راهنمایی‌ها به زبان ساده و کاملاً گویا است.

اما باید در اینجا یه بک نکتۀ مهم اشاره کنم. برخلاف برداشتی که از کلمۀ خانگی می‌توان داشت، تولید ورمی کمپوست را در هر خانه‌ای نمی‌توان انجام داد (البته منظور از نوع اقتصادی آن است). منظور از تولید خانگی، منازلی است که شرایط لازم برای انجام این کار را دارند. در مقالۀ قبلی با موضوع توضیحات وزارت کار درباره شغل خانگی تولید ورمی کمپوست نکاتی راجع به این موضوع ذکر گردید. اما شما باید هم از نظر امکانات محیطی و هم از نقطه نظر تامین مواد اولیه و لوازم تدابیری بیاندیشید. به همین دلیل شاید این شغل خانگی به درد افرادی بخورد که منزل آنها در روستا یا حاشیۀ شهرها است.

شما چی فکر می‌کنید؟