۳ اسفند
۱۳۹۲
منتشر شده در دسته: مبانی ورمی کمپوست
توسط جمال    بدون نظر

کسب و کار و تجارت با کرم خاکی!

شاید عجیب به نظر برسد که بگوییم با کرم خاکی می‌توانیم کسب و کاری با ارزش افزوده‌ی بالا را راه‌اندازی کنیم و از این کار سود خوبی عاید ما شود! ولی باید گفت که این کار شدنی است و کاری غیر ممکن نیست. هر حیوانی که خداوند در طبیعت خلق کرده است، دارای ویژگی‌ها و مزایایی برای طبیعت و محیط پیرامون خود است که در نهایت با تخصیص بخشی از چرخه‌ی پیچیده‌ی طبیعت به خود، کار مفیدی را به مرحله‌ی ظهور خواهد رساند. پس کسب و کار و تجارت با کرم خاکی امکان‌پذیر است.

کسب و کار و تجارت با کرم خاکی

کسب و کار و تجارت با کرم خاکی

کرم خاکی هم با مصرف مواد زائد آلی در طبیعت و حتی به صورت صنعتی، می‌تواند راه مناسبی برای تبدیل مواد زائد به ماده‌ی با ارزشی مثل ورمی کمپوست و یا حتی پروتئین حیوانی خود کرم باشد. با شناخت راه و رسم علمی رشد و تکثیر کرم خاکی، دربی بر روی سرمایه‌گذاران و افراد جویای کار باز شده که می‌توانند به این کار با دید امیدوارانه‌ای نگاه کنند.

امروزه در ایران ما هم مزارع پرورش کرم خاکی به جهت تولید کود ورمی کمپوست افزایش چشم‌گیری داشته است. به طوری که دیگر در هر کجایی که دسترسی به کود دامی و یا حتی زباله وجود داشته باشد، اثرات مزارع کرم پوسال را می‌توانیم مشاهده کنیم. این به خاطر مقرون به صرفه‌تر بودن سرمایه گذاری روی پرورش کرم خاکی نسبت به دیگر حرفه‌هاست. این کار با کمترین سرمایه قابل شروع است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان پول سرمایه گذاری شده را برداشت کرد. بدین ترتیب است که افراد بسیاری علاقه‌مند به کار در این زمینه شدند.

خود علاقه به کرم خاکی هم باعث شده افرادی که به حیوانات علاقه دارند، این کار را به عنوان یک حرفه‌ی سرگرم کننده برای خود و خانواده‌ی خود اختیار کنند. معمولاً کارهای مرتبط با کشاورزی نیاز به علاقه دارند تا فرد بتواند در آن موفق باشد. در غیر این صورت دیری نخواهد پایین که مشکلات هر چند کوچک وی را از پای درآورد.

با همه‌گیر شدن مصرف ورمی کمپوست و از آن طرف تولید هر چه بیشتر آن، مطمئناً بازارهای جدیدی هم برای مشاغل دیگر و جانبی باز خواهد شد. مثلاً خود کرم در صنایع آرایشی و بهداشتی مصارف عمده‌ای دارد. یا حتی از خود کرم پوسال (ورمی کمپوست) می‌توان برای استخراج موادی دیگر بهره برد که نیاز به کار و تحقیق بیشتر دارد.

پس دیدید که چه قدر می‌توان با کرم خاکی کار انجام داد! و از آن برای کسب درآمد استفاده کرد. البته باید عرض کرد که بهتر است قبل از وارد شدن به این حرفه از قبل اقدام به کسب تجربه و اطلاعات مورد نیاز کنید، تا با مشکلات احتمالی بعدی مواجه نشوید و راه شما هموارتر از قبل گردد. اگر می‌خواهید با این کرم مفید بیشتر آشنا شوید، با مقالات دیگر سایت ورمی کمپوست همراه ما باشید.

شما چی فکر می‌کنید؟