درباره سایت ورمی کمپوست

تولید محصولات طبیعی یا به اصطلاح ارگانیک، به دلیل ماهیت امنیت غذایی که دارد، جزء اهداف اساسی جوامع امروزی است. به همین دلیل باید به سمتی رفت که غذایی که تولید می‌کنیم سالم‌تر بوده و کیفیت زندگی را بالاتر ببرد. در گذشته این گونه بوده؛ ولی امروزه به دلیل رفتن به سمت کمیت بیشتر، از کیفیت غافل مانده و آن را فدای کمیت کردیم و حتی اثرات سوء آن را در بلند مدت پذیرفتیم.

درباره سایت ورمی کمپوست

درباره Vermicasting.ir (سایت آموزشی ورمی کمپوست)

در گام‌های خوبی که برای تحقق تولید غذای هر چه سالم‌تر در چند سال اخیر برداشته شده است، تولید کودهای طبیعی و مصرف آنها به جای کودهای شیمیایی روز به روز بیشتر گشته است. با رشد فناوری‌های مختلف، امکان تولید چنین محصولاتی بیش از پیش فراهم شده است. به این دلیل اهمیت کود برای گیاهانی که برای جوامع انسانی غذا تولید می‌کنند بیشتری است، چون اساسی‌ترین کالایی که در نهایت منجر به تولید غذای خوب یا بد می‌شود، همین کودهایی است که در زمین‌های کشاورزی یا باغات استفاده می‌گردد. اگر این کودها برای گیاه مضر شناخته شود، مطمئناً روی سلامتی انسان هم تاثیر تخریبی خواهد گذاشت.

به جرات می‌توان گفت که بهترین کود طبیعی که تا به حال شناخته شده و کارهای علمی بسیاری هم روی آن صورت گرفته است، کودی به نام ورمی کمپوست یا همان کرم پوسال است. این کود با بهره‌گیری از فعالیت کرم خاکی خاصی تولید می‌شود، که این کرم متولی مصرف زباله‌هایی است که برای ما انسان‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

پس تولید کود ورمی کمپوست برای کشاورزی پایدار امری لازم و ضروری است و جالب این جاست که این کار در هر مقیاسی قابل انجام است. اما از آنجایی که امروزه اقتصاد در هر جایی حرف اول را می‌زند، باید تولید را در مقیاسی اقتصادی پی گرفت تا موفقیت‌های بیشتری حاصل شود و در نهایت گام‌هایی با تاثیر بیشتر در پیشروی به سمت جهانی عاری از کودهای شیمیایی برداریم و به تولید محصولات طبیعی کمک کنیم.

در این جهت، سایت ورمی‌کستینگ (Vermicasting.ir) با هدف آموزش و راهنمایی‌های مرتبط با تولید و عرضه‌ی این کود در مقیاس صنعتی پا به عرصه گذاشته و با مقالات آموزشی کامل و رایگانی که به دوستاران این صنعت عرضه می‌کند، قصد برداشتن گامی مفید، هر چند کوچک، را داشته است.

مطالب سایت به صورت کاملاً تخصصی راجع به تولید و عرضه‌ی ورمی کمپوست -کرم پوسال- تهیه شده است و همراه با توضیحات تکمیلی به عرض شما خواهند رسید. تمامی مراحل به صورت عملی تجربه شده و شما را از ابتدا یا انتهای امر راهنمایی خواهد کرد.

اگر شما هم با سرمایه‌ای که دارید، دوست دارید به صنعت ورمی کمپوست وارد شوید، به شما توصیه می‌کنم که با ما همراه باشید و از اطلاعاتی که در این تارنما محیا شده است استفاده کنید تا با هم گام‌های مفیدی را به سمت کشاورزی ارگانیک برداریم.

در انتها، منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده‌ی شما هستیم.

مدیریت سایت Vermicasting.ir