۲۸ خرداد
۱۳۹۴
منتشر شده در دسته: تولید ورمی کمپوست
توسط جمال    بدون نظر

آیا تولید ورمی کمپوست در حال اشباع شدن است؟

در کشورهای پیشرفته، تولید همیشه جایگاه خاصی در توسعه‌ی کمی و کیفی آن کشورها داشته است. ما می‌بینیم که کشورهای پیشرفته عموماً با تولیدهای خود است که شناخته شده‌اند. در حالی که اگر شما تولید کالاهای اقتصادی آنها را فاکتور بگیرید، دیگر چیزی برای برتر شدن ندارد. تولید هم نیاز به مدیریت کامل و بی‌نقص دارد. مدیریتی که در نهایت باعث افزایش میزان سوددهی تمامی جوانب امر شود. اما تولید و ساخت مدام از یک کالا شاید مشکلاتی را ایجاد کند تا جا برای کار کردن در آن حیطه کمی تنگ شود. این مورد برای تولید کود کرم پوسال، هم صادق است و می‌تواند بحث اشباع شدن را مطرح کند. بدین منظور قصد داریم در این مقاله راجع به اشباع شدن تولید کود ورمی کمپوست با هم به صحبت بنشینیم و در آخر از نظرات شما هم، در قسمت نظرات، استفاده کنیم.

آیا تولید ورمی کمپوست در حال اشباع شدن است

آیا تولید ورمی کمپوست در حال اشباع شدن است؟

شاید زمانی برسد که تولید کرم پوسال به حد اشباع خود نزدیک شود و حالتی که در حال حاضر حکم فرماست به پایان خود نزدیک شود. اما باید اشاره کرد که این زمان ممکن است که چند سال آینده باشد و در حال حاضر به نظر می‌رسد که جامعه‌ی کشاورزی و باغبانی کشور به تولید این کود ارگانیک و طبیعی نیاز دارد. پس در حال حاضر هنوز باید رو به سوی تولید آن آورد.

اما با گذشت زمان، رقابت بر سر تولید و فروش آن افزایش خواهد یافت و این به دلیل وارد شدن افراد بسیاری به این حیطه‌ی کاری، برای تولید غذای سالم است. شاید شنیده باشید که افراد بسیاری وارد این عرصه شدند. باید گفت که با اینکه این حرف می‌تواند صادق باشد، اما ما به تولید کنندۀ بیشتری از کودهای آلی با کیفیت و طبیعی نیاز داریم.

این در حالی است که با وجود رو آوردن افراد بسیاری به این حرفه، در حالی که نیاز کشور به آن هنوز بالاست، رقابت برای تولید هر چه بهتر کود کرم پوسال را بالاتر می‌برد. زمانی را فرض کنید که عده‌ی کمی در یک حرفه در حال کار کردن هستند. سلطه‌ی آنها برای پیشبرد اهداف مادی و غیرمادی آنها بسیار بالاست. این به دلیل همان عدم رقابت کافی است. در حالی که اگر افراد بسیاری در یک حیطه‌ی شغلی وارد شوند، هر کدام برای گرفتن سهم بیشتری از بازار، نیاز به کار بیشتر همراه با خلاقیت و در نهایت تولید محصول با کیفیت بالاتر و با قیمت ارزان‌تر دارند. با این وجود نتیجه این گونه می‌شود که مصرف کننده هم از کالایی که خریداری کرده راضی است و تولید کننده هم تمام سعی و تلاش خود را برای رقابت بهتر انجام می‌دهد.

پس با این حرف‌ها، برداشت می‌شود که فعلاً با توجه به نیاز کشور به محصولات طبیعی همراه با کیفیت بالا، تولید ورمی کپوست به حد اشباع خود نخواهد رسید. ولی کمی فعالیت در آن را با چالش روبرو خواهد کرد که این همان رقابت سازنده‌ی بازار یک کالاست. این مورد را هم باید متذکر شد که با توجه به مصرف بیش از حد و نادرست کودهای شیمیایی در سال‌های اخیر، کیفیت خاک‌های زمین‌های کشاورزی ما به شدت کاهش یافته است که این خود باعث نیاز بیشتر کشور به کودهای ارگانیک است.

اما به عنوان یک تاجر نباید فراموش کرد، زمانی که در بازار با مشکل مواجه می‌شویم، باید به دنبال یک راه کار خوب باشیم. یکی از این راه‌کارها ساخت بازار فروش است! شاید راجع به این مقوله شنیده باشید. اما یک تولید کنندۀ خوب زمانی می‌تواند موفق باشد که برای تولیدات مفید خود، شده حتی بازار بسازد. برای این منظور، از مطالعۀ کتاب‌های بازاریابی غافل نشوید.

شما چی فکر می‌کنید؟